عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 13 بهمن 1400
بازدید : 196
نویسنده : mozhgan

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو برای هر فرد متفاوت است. بنابراین این رژیم باید به طور کامل تحت نظر متخصص و جراح لاغری و یا متخصص تغذیه  باشد. برخی پزشکان پیش از عمل نیز به منظور بهینه سازی سلامت فرد پس از عمل، به بیمار رژیم غذایی مخصوص می دهند.

رژیم غذایی پس از عمل چهار مرحله دارد.

 مرحله اول

این مرحله تا یک هفته پس از عمل جراحی ادامه خواهد داشت. به منظور کاهش حالت تهوع بهتر است بدن هیدارته نگه داشته شود. باید از نوشیدن نوشیدنی های قندی، گازدار، و انواع دارای کافئین خودداری شود. فرد باید در طول روز 8 لیوان آب نوشیده و عصاره استخوان، ژله و نوشیدنی های بدون قند بخورد.

بیشتربخوانید... درمان دیابت

مرحله دوم

 اکثر افراد، ده روز پس از عمل احساس گرسنگی می کنند. در این دوره، رژیم مایعات سیرکننده تر در نظر گرفته می شود. مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند سوپ های رقیق، آبمیوه رقیق شده، سیب زمینی و مرغ و ماهی پوره شده و … به منظور دریافت مواد مغذی توصیه می شود. در این مرحله، فرد باید مقدار زیادی آب نوشیده و از مصرف غذاهای قندی، چرب و سنگین خودداری کند. غذاهای پوره شده پس از پایان هفته سوم وارد رژیم غذایی می شوند؛ اما پرهیز از غذاهای چرب و قندی همچنان ادامه دارد. در تمام طول دوره، فرد باید روزانه 60 تا 80 گرم پروتئین مصرف کند.

بیشتربخوانید... کاردیو چیست

مرحله سوم

 در این مرحله غذاهای نرم مانند پاستا، برنج سفید، نان و غذاهای قندی به رژیم غذایی اضافه می شوند. پنیر کم چرب، سوپ غلیظ و ماهی هایی که گوشت نرم دارند توصیه می شوند. زیرا به دلیل بالا بودن پروتئین و مواد مغذی به فرد احساس سیری می دهند.

مرحله چهارم

یک ماه پس از جراحی می توان از غذاهای جامد استفاده نمود. دریافت روزانه مولتی ویتامین، 60 تا 80 گرم پروتئین و همچنین مصرف آب توصیه می شود. می توان در این مرحله از میوه و سبزیجات و گوشت های کم چرب استفاده کرد؛ اما نباید 30 دقیقه قبل از وعده غذایی آب نوشید. باید از مصرف غذاهای قندی، نوشابه، دسرها، غذاهای سرخ کردنی و مواد غذایی پرکالری همچنان اجتناب شود.

رفرنس

 





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com